20. červen 2018 -
Navigace
Domů
Návody
Ke stažení
FAQ
Diskuzní Fórum/Poradna
Odkazy
Kategorie novinek
Kontaktujte nás
Galerie fotek
Vyhledávání
Výměna odkazů
Mapa webu
Kdo je on-line
Hosté on-line: 23
Členové on-line: 1


Registrovaní členové: 5,434
Nejnovější člen: nelapaja
Štítky článků - pojmů
Oprava DO, Měření rychlosti vs hodnota rychloměru, Ceník Vecter, Odkazy , Přísady do paliv a maziv II., Nulování servisního intervalu VC, Závada cukání motoru při jízdě, Váznoucí píst třmenu kotoučové brzdy, EGR Simulátor, Osvětlená přihrádka, Opel Vectra všeobecně, Přísady do paliv a maziv I., Vectra C GTS i35, Vectra B Irmscher
Kalendář akcí
<< Červen 2018 >>
Po Út St Čt So Ne
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30  
Spřátelené weby
Reklamní okénko
Reklamní okénko

Číst diskuzi
 Tisk diskuze
Otáčkoměr (chyba 335 a 340)
Jagi
#1 Vytisknout diskuzi
Přidané 05.09.2011 07:37
Avatar člena

Rozkoukaný


Příspěvek: 23
Založený: 18.04.08

Zdravím mám VeB 96, 1.8 16V, X18XE, včera jsem jel a po 10min jízdy se mi zbláznil otáčkoměr, lítal nahoru a dolů a rozsvítila se kontrolka elektroniky motoru. Jel jsem asi ještě 1,5min, cca 4x to trosku zacukalo, po chvilce otáčky občas výlétli a potom spadly na nulu ale motor běžel dál, sjel jsem z rychlostni silnice a vyřadil a motor chcípl. "Vyblikal jsem si závadu. 335 a 340 (chybný signál od čidla otáček klikového hřídele A a Chybný signal od čidla vačkového hřídele. Po chvilce jsem nastartoval a potom už to neudělalo za cestu cca 20km. Motor se choval normálně a šel do otáček v pohodě. Dneska ráno jedu do práce a zase po 10min jízdy, otáčky ze bláznili, ale auto jelo, občas zacukalo (ne moc), zastavil jsem u krajnice a motor chcípl. Po nastartování jsem dojel do prace v pohode.
Tak ted co s tím. Koukal jsem na AutoKelly ze cidla mají, cetl jsem tu v poradne ze cidlo Kliky si asi dokážu sám vyměnit. Jenže je me divný že to hlácí obě čidla, četl jsem tu, že diagnostika tyhle dvě čidla zaměnuje. Jsem schopen nejak urcit který čidlo je to spatny? Jsem schopen si to sám vyměnit? Jo a čidlo kliky mi už jednou měnili v lednu 2009, tj. před 38tis km. Chtěl bych to dneska nejak vyřešit pokud to pujde, bud sám nebo to hodim do servisu, radsi bych ale sam. Dík za odpovědi a rady.
 
Jagi
#2 Vytisknout diskuzi
Přidané 05.09.2011 09:21
Avatar člena

Rozkoukaný


Příspěvek: 23
Založený: 18.04.08

Tak jsem prolítr poradnu a zjistil jsem ze asi jen tak neprijdu na to jesli je to cidlo vacky nebo kliky.. A hlavne by se pak mela vyresetovat RJ je to tak? Takze servis? Myslel jsem ze to zvladnu sam a usetrim... :-(
 
VGT
#3 Vytisknout diskuzi
Přidané 05.09.2011 10:36
Avatar člena

Administrátor


Příspěvek: 1677
Založený: 11.09.07

Já bych to odhadoval opět na vadné čidlo otáček motoru ("na klice" ).
"Něco levného" z Autokelly bych tam raději nedával.
Když už jsi tedy "prolítr poradnu", tak vlákno (viz odkaz níže) se ti nelíbilo?
http://www.vectra...post_79426
Na vymazání paměti závad vskutku potřebuješ diagnostický software, ale ten má dnes doma skoro kde-kdo.
Máme ho i "tady na Vectawebu", ale pro tebe je to dost daleko. Jestli bys chtěl, napíšu ti, kdo ze "členů Vectrawebu" ho má v Brně.
Upravil/a VGT dne 05.09.2011 10:41
Práce pro Vectraweb:"Diagnostika" vozů Vectra A+B+C a také ješte
plnění, desinfekce a drobné opravy klimatizací. Lokalita Praha
 
Jagi
#4 Vytisknout diskuzi
Přidané 05.09.2011 22:05
Avatar člena

Rozkoukaný


Příspěvek: 23
Založený: 18.04.08

Tak jsem nastartoval po chvilce jsem odpojil cidlo vačky a motor jel vesele dál, vypl jsem motor vratil cidlo vacky, nastartoval jsem a když jsem odpojil cidlo kliky, motor hned chcipl. Takze predpokladam ze to bude cidlo vacky? Je to tak? :-) Cidlo vacky mam slibený od známeho, funkcni orginal, jetý za 600kč a zkusim sam vymenit.
 
Jagi
#5 Vytisknout diskuzi
Přidané 06.09.2011 14:43
Avatar člena

Rozkoukaný


Příspěvek: 23
Založený: 18.04.08

Tak jsem nechal odpojeni cidlo vačky a jel do prace a z prace.. jedu v nouzaku ale jedu a neblbne to !! Jedu teda jen na cidlo na klice a nic neblbne. Doufam ze to bude opravdu to cidlo na vacce a ze ho sam vymenim. Je to hodne obtížný? Myslím že jsem celkem zručnej :-)
 
Jagi
#6 Vytisknout diskuzi
Přidané 12.09.2011 07:29
Avatar člena

Rozkoukaný


Příspěvek: 23
Založený: 18.04.08

Čidlo jsem vyměnil, cesta z chaty 60km a dnes do prace 15km a neudelalo to. Dělalo mi to po 5-8min jízdy. Tak to vypadá dobře :-)

Ale pořad když odpojím čidlo na klice tak auto hned chcípne, když odpojím čidlo na vačce auto si brumlá dál. To mě taky přijde divný, nemělo by to už funguvat na obě čidla samostatně?? Nebo až po vymazání chybových kódů?

Vyblikával jsem závady, závada 0335 (Chybný signál od čidla otáček klikového hřídele"A"Wink už tam není, 0340 (Chybný signál od čidla vačkového hřídele) je tam pořád, a přibyla tam nově 0110 (Čidlo teploty vzduchu nasávaného). Předpokládám že ta 0340 se smaže až přes diagnostiku, ale proč je tam 0110? Auto jede a chová se úplně normálně. Kde je čidlo nasávaného vzduchu, je to to cidlo hned za vzduchovým filtrem? Proč hlasí chybu? Že by odešlo zrovna když jsem měnil čidlo na vačce se mi nezdá....
 
Hujer
#7 Vytisknout diskuzi
Přidané 12.09.2011 15:20
Uživatel


Příspěvek: 116
Založený: 06.05.07

Tak je to spravne, tak to ma byt.
 
fisity
#8 Vytisknout diskuzi
Přidané 01.03.2018 18:40
Avatar člena

Uživatel


Příspěvek: 110
Založený: 21.02.11

Mám stejnou motorizaci jako Jagi a trápil mě stejný problém. Načetl jsem snad všechna vlákna ve všech fórech. Nikde jsem však nenašel odpověď a proto jsem se ubral cestou "pokus - omyl" a naštěstí to vyšlo.
Příznaky:
1) Po zahřátí nedrží volnoběh - po vyřazení se otáčky na krátko ustálí na úrovni volnoběhu (zlomek sekundy) a pak se motor vypne. Bez škubání, bez cukání - jako když otočíte klíček. Častěji se vše projeví po brždění motorem. Situace jde zachránit vyřazením, stiskutím plynu a jeho pomalé pouštění až k volnoběhu.
2) Při vyšší zátěži (např jízda do kopce) je cítit lehké škubnutí - dál ale jede normálně. Od té doby chcípá (viz bod 1).
3) Jednou při zahřátém motoru, motor nenastartovaný (pouze "na kontrolkách") se zbláznil otáčkoměr - lítal sem a tam, až se po chvilce uklidnil.
Diagnostika:
1) Vyblikání - bez problému.
2) Diagnostika uložených chyb přes čínský OP-COM - bez problému. Opravdu. Pouze nepřítomná chyba váhy vzduchu (už si přesně nepamatuji co - asi nízké napětí) a ta se u mě objeví tak jednou za rok. Pročistím kontakty a mám klid.
3) Zkušební jízda s odpojeným čidlem vačky - problém v 99% případů zmizí.
4) Odpojení čidla kliky při projevu závady - motor se vypne.
5) Odpojení čidla kliky za studena - motor se vypne.
Nějaké rady "když odpojíš čidlo kliky a motor běží dál (běží na čidlo vačky), tak je špatné čidlo kliky" jsou k ničemu. Domnívám se, že X18XE a X20XEV prostě s odpojením čidla kliky vypnou. Je to tak popsané i v dokumentaci k jednotce.
Řešení:
Výměna čidla na klice. Proč jsem vybral právě toto čidlo? Protože je značně levnější (byť práce je náročnější). Od té doby mám klid.
Závěr:
Domnívám se, že nikdy 100% nelze určit, které čidlo odešlo.
Domnívám se, že pokud dojde k rozporu mezi signálem čidly vačky a kliky v takový moment, kdy jednotka nemá jistotu, že jde o chybu (padající otáčky k volnoběhu), dá ŘJ přednost informaci z čidla na klice. Pokud čidlo hlásí "motor stojí", zkrátka jednotka uvažuje tak, jako když by vám to chcíplo a chod motoru se zastaví bez uložení chyby (ŘJ neví, že je něco špatně, myslí si, že motor chcípl). Naopak pokud je zřejmé, že se motor stále točí, ŘJ je ochotná pracovat se signálem z čidla vačky (přechod na tento signál bych viděl jako důvod lehkého škubnutí při vyšším tepelném zatížení motoru).
Hodnoty odporů nejsou směrodatné. Na čidle kliky byly hodnoty v pořádku. Jediné měření, které k něčemu je, je měření na osciloskopu při výskytu chyby.

Snad se tohle povídání někdy někomu bude hodit. :)
Upravil/a fisity dne 01.03.2018 18:41
 
Sdílet tuto diskuzi
Přidat na:
| Více
URL:
BBcode:
HTML:
Přejít na fórum:
Reklamní okénko
Přihlášení
Jméno

Heslo



Nejste členem?
Klikněte sem
a zaregistrujte se.

Zapomněli jste heslo?
Pro zaslání nového
Klikněte sem.
Facebook Like

Shoutbox
Pro přidání zprávy do shoutboxu, musíte být přihlášeni.

10.11.2017 10:21
Dobrý den prosím o radu.Vlastním Opel Vectra 2,2 TDI r.v.2004, 84kW. Hlásí chybu "obvod elektromagnetické
ho regulátoru podtlaku výparů - trvale". Motor nejde do otáček. Nejede, pouze v nouz

25.09.2017 15:01
Ahoj, mám prosbu, sháním někoho na Žatecku aneb někde poblíž na výměnu rozvodů na Vectra C 2,2 - Z22SE ročník 2002. Děkuji za info.

30.08.2017 15:21
Leeman: obrázky rozloženého motoru najdeš např. na níže uvedeném ecat24.com

14.08.2017 14:06
Ahoj, nevite co pohani v rozvodech prvni ozubene kolo vlevo nahore? Vectra C Z19DTH. Je to naftove cerpadlo?

10.08.2017 14:06
Ahoj, tady dohledáš hodně dílů na Oply ... http://ecat24.com.
../models/1/

09.08.2017 15:25
Zdarec pánové, nemáte někdo po ruce obrázek chladící soustavy, hadic na Vectra B 1996, 1,8 - X18XE? Nechce se mi lézt pod auto Shock

01.08.2017 13:25
Astropay: hele, už toho nech, není to tady poprvé -- běž strašit do Asie anebo Afriky - či odkud máš ty své emailové adresy a reklamy.

27.07.2017 09:49
Čau všem, zbláznil se mi stěrač. Po zapnutí na senzor se po chvili stírání kousne a když ho dám na další polohu tak stírá normálně, ale když ho dám na nejrychlejší rychlost tak se opět zastaví a nefun

28.06.2017 14:29
dakujem za tip, ja ale olej v nadobke mám, raz do týždňa trochu dolejem, to čo vytieklo cez manzety. No dať 300 a z robotou 400-EUR za vidlicu serva, keď ma auto hodnotu 500 sa mi moc nechce.

21.06.2017 07:29
jezdit se nedá , dosereš to servo uplně a budeš-li jezdit bez oleje zničíš i servopumpu. Je potřeba vyměnit celé servořízení. Vnitřní gufera doma nevymeníš.

Obsah databáze
TopList
TOPlist
Vygenerované za: 0.07 sekund 46,578,164 návštěv